lørdag 4. juli 2009

HAPPY BIRTHDAY AMERICA :D

Amerikas nasjonaldag eller uanhengighetsdag er i dag 4. juli.

On July 4, 1776, we claimed our independence from Britain and Democracy was born. Every day thousands leave their homeland to come to the "land of the free and the home of the brave" so they can begin their American Dream.

The United States is truly a diverse nation made up of dynamic people. Each year on July 4, Americans celebrate that freedom and independence with barbecues, picnics, and family gatherings.

Happy birthday America!! :D

7 kommentarer:

  1. Mmm :) Jag ska till Phoenix, Arizona :D Jag har fått värdfamilj. Jag ska bo med en mamma, hennes 16åriga dotter och en till utbytesstudent från tyskland som är 17 :) Jag fick familj 5/5 men har inte pratat så mycket med familjen men de verkar bra :)

    SvarSlett
  2. Är det okej om jag länkar till din blogg från min? :)

    SvarSlett
  3. Jo, phoenix är arizonas största stad och jag tror att den är usa's 5e största stad.
    Ja, du får nog en värdfamilj i CA snart :)

    SvarSlett
  4. Hei :) skal du på camp med speak? :)

    SvarSlett
  5. Ja, jag har ju fått placering och allt :) Explorius trodde dock inte att min placering var sann för det är inte många som hamnar som jag har gjort så de var överlyckliga för min skull :)

    SvarSlett
  6. jeg skal på campen til speak fra 5-8 august :)

    SvarSlett
  7. Det vet jeg ikke helt, vet vertfall at vi kan ta med oss 2x20 til usa :)

    SvarSlett