onsdag 26. august 2009

2. SKOLEDAG AND BASKETBALL + MY BIRTHDAY

Sånne fine deilige skolebusser er det vi tar til skolen hver dag :D Og vet du hva? Vi tar den med 20 andre småunger som ikke klarer å være stille et sekund!!!!

I dag kom jeg på skolen til vanlig tid og i Mr. Reece klasse altså US History fikk vi noen oppgaver vi skulle gjøre. Jeg klarte ikke å blir ferdig, men han sa jeg bare kunne fortsette i morgen. Han virker veldig hyggelig men jeg vet ikke om jeg blir ferdig i morgen heller...:S Siden det var så stille i klasserommet turde jeg ikke rekke opp hånden og spørre om alt mulig. Kanskje det er litt lurt for jeg skjønte ikke helt alle spørsmålene.

Men det ble bedre da jeg kom til Theatre i 2. period. Da skulle vi lære navnene til hverandre. Vi dro på den store skolescenen og satt i en ring på stoler. Leken vi skulle leke het "zip, zap go crazy". Det var en veldig artig lek! Den gikk ut på at du måtte finne ut navnene til de som satt rett ved siden av deg ved å spørre de. Den til venstre var din "zip" og den til høyre var "zap". I midten av ringen sto det en person som pekte på en av elevene som satt på stolene og sa enten "zip" eller "zap" og så skal han/hun telle fra 1-10 og den som ble pekt på må si navnet til den som satt på den rette siden. Det vil si at hvis den som peker sa "zap", måtte du si navnet til den til høyre før han/hun hadde talt til 10. Høres kanskje komplisert ut og jeg er ikke så flink til å forklare, men alt i alt var det en kjekk lek. Da jeg ble pekt på første gang klarte jeg ikke å si annet enn "ehhh..." Så jeg måtte opp å peke på folk. Men det gikk fint da.

I lunchen min gikk jeg på rådgiverkontoret for å bytte på timeplanen. Jeg ville nemlig bytte ut theatre og photo journalism. Så omtrent hele timeplanen min ble forandret både med tider og lærere. Gammel timeplan:

1. time US History
2. time Theatre arts 1
3. time Journalism
4. time English
5A time Spanish
5B Photo journalism
6. time Bridges
7. time Biology

Nå ser timeplanen min slik ut:
1. time US history
2. time Bridges (matte)
3. time Journalism
4. time Spanish
5A time Nutrition/Food
5B time Biology
6. time English
7. Athletics Basketball
Og jeg er veldig fornøyd :D
A og B står for A- og B-dag. Det vil si at annehver dag skal vi ha Nutrition/Food og Biology. Disse timene varer litt lengre enn de andre siden de bare er annenhver dag.

Jeg begynner 07.50 og er ferdig 03.25. Tror jeg. For er ikke sikker på hvor lenge basketballen varer.
I dag hadde jeg bursdag, altså 25. august. Tenkte egentlig ikke så mye på det siden det var ingen på skolen som visste det dermed var det bare en vanlig dag der. Men da jeg kom hjem var kjøkkenbordet fullt med konfetti, punsj, kake, gave, ballonger og chips! :D Det var kjempehyggelig. Jeg fikk $100 av vertsfamilien på en butikk som heter JC Penney (en klesbutikk). Og fikk tilogmed $20 av sjefen til Jennifer som jeg bare har møtt 2 ganger. Det var snilt:)

Jeg var så snill og grei som jeg alltid (nå ler sikkert Margrethe og Pappa) og hjalp å vaske opp og ta oppvasken FRIVILLIG! Ja dere hørte riktig!! F-R-I-V-I-L-L-I-G! :O :D


Jeg fikk forresten en biologilekse i dag, som kalles "vocabulary" som går ut på at du skal skrive ned noen viktige ord fra boken (som er merket fra før av) og skrive hva de betyr. Den er til torsdag, men jeg er ferdig :D

Nå skal jeg få meg litt søvn før jeg skal starte på min 3. skoledag!! ;)

Natta!

6 kommentarer:

  1. Gratiss! var det gøy og komme hjem fra skolen?

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen som var i går. :D Synes det er veldig moro å lese det du skriver. Får bare mer og mer lyst til å dra neste år jeg. :D

    Ingrid.

    SvarSlett
  3. Hei Lise 2.Er så gøy å lese bloggen din og se bildene :) jeg er innom bloggen din hver dag :) hihi keep up the good work!

    Lise 1

    SvarSlett
  4. Har amerikaniseringen allerede sneket seg inn i overskriften? Norsk-engelsk overskrift,hihi. Kose deg

    hilsen minstebror

    SvarSlett
  5. Anonym: Tusen takk! ja det var litt deilig, alt var så stress, men det går bedre nå ;)

    Linnka: Jeg vet!! Jeg digget den! Og god var den og, men MEGET mektig med all den glasuren!! :D

    Ingrid: Takk for det :D Det er alltid gøy å høre. Selv om det kommer noen stressende dager på skolen med hensyn til lekser og skolearbeid, så er det kjempekjekt! Jeg stortrives her :D

    Lise 1: Er du det?? :D:D Jeg liker det bare altfor godt! :P Jeg prøver å ta en del bilder, men ikke alltid jeg får tid.

    Minstebror: Der har du det! Når jeg snakker med folk på msn eller skype blir det faktisk ofte norsk-engelsk!! :O Jeg tenker på engelsk av og til også!! Det er ganske rart når jeg plutselig kommer på det :P Takk!

    SvarSlett