tirsdag 25. august 2009

FØRSTE SKOLEDAG PÅ WHITEHOUSE HIGH SCHOOL

I da våknet jeg 05.45 for å gjøre meg klar til å dra på skolen. Etter frokost, dusjing og dulling kom skolebussen utenfor huset, men vi tok ikke den. Vi ble hentet av Katie som også går på Whitehouse. Jeg var faktisk ikke nervøs i det hele tatt om morgenen, noe som er veldig uvanlig siden jeg bekymrer meg for den minste ting. Da vi kom på skolen var gangene STAPPFULLT av over 1300 studenter som skulle finne sine "homeroom". Homeroom er hvor du skulle gå for å få informasjon om timeplanen og diverse slike saker. Jeg hadde ikke problem med å komme meg til neste time (altså 1.) siden jeg skulle ha US History med Mr. Reece som var min homeroom lærer. Men timeplanen her er rar. Det er A og B dager og A, B, C og D lunsjer. Vi har A og B dager annehver dag og samme med lunsjen. Jeg var heldig og fikk lunsjen noenlunde mitt på dagen begge dagene (B og C lunsj). Alle lærerne jeg skal ha virker kjempe hyggelige. Men jeg skal ta å bytte et par fag som de har satt opp feil. Det er det som skjer den første uken her, at alle skal fikse timeplanen sin. I hver eneste time skulle de rope opp navnene og jeg ble ropt opp som "Liis Wido" hver gang. Og da jeg prøvde å forklare at det var Lise Wedoe ble jeg hetende "Lisæ Wedoooe". Jaja, møtte mange greie folk som var nesten mer begeistret enn jeg var, for at jeg var her..! Men det er hyggelig de synes det er spennende for det gjør alt mye lettere for meg.

Jeg som alltid har fryktet første skolelunsj med å sitte på toalettet alene og spise ble positivt overrasket da en jente jeg møtte i spansktimen spurte om jeg ville sitte med henne :) Alt i alt en ganske god første skoledag på den andre siden av kloden. Og skoleregelene er virkelig noefor seg selv. Hvis de ser at noen studenter tar opp mobilen til og med i gangene eller i kantinen blir den tatt inn og du må få foreldrene dine til å komme og hente den for 15 dollar!!!!!! Synes det er litt sykt jeg! Og hvis det skjer flere ganger blir regelene strengere og strengere... Katie's mobil ble tatt etter 5 min på skolen. Haha!

Bilder fikk jeg ikke tatt i dag for kamera er nemlig heller ikke tillatt på skolen!!!! Så jeg vet ikke om dere får noen "inne på skolen" bilder. I hvertfall ikke på en stund, får se. Men nå er jeg trøtt og skal få litt søvn før 2. skoledag :)

Peace out

6 kommentarer:

  1. Åh, så bra du hadde ein bra 1. skuledag:D Tenkte på deg idag! Ha ein fin 2. skuledag også! På bursdagen din!! :D

    SvarSlett
  2. Herlig Lise! Høres ut som du har full kontroll på skoledagen. Har tenkt mye på deg i dag men visste at du ville klare deg godt. Gratulerer med dagen!

    Hilsen oss på SMyren

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen Lise! Følger med deg!

    Hilsen Lilly

    SvarSlett
  4. Grattis med dagen. Eg e inne på bloggen din flere ganger om dagen for å sjekke om du har oppdatert den. Håper du får en superfin bursdagsfeiring i Texas:)

    Hilsen minstebror

    SvarSlett
  5. Jeg får vel henge meg på hylekoret her da :p
    Gratulerer med dagen Lise. Utrolig artig å følge bloggen din. (skal bli flinkere jeg og, må bare få tid)

    Hilsen størstebror

    SvarSlett
  6. Tusen takk alle sammen! Jeg tenker ofte på dere hjemme og! Og når jeg begynte å les i fagene i dag synes jeg vi har det mye lettere i Norge. 3. klasse kommer til å bli lett :D Wohoo! :D Har hatt en fin bursdag med kake og gave. Men på skolen føltes det bare som en vanlig dag siden ingen visste om bursdagen min..:P hehe

    STOR klem fra Texas!!! <3

    SvarSlett